Novoceram heeft het ISO 9001-certificaatgekregen voor het kwaliteitsbeheersysteem dat het heeft opgezet. Het draait om kwaliteitsverbetering op verschillende niveaus van het bedrijf:
- in de relatie met de klant : beter anticiperen op de eisen van de klant en aan zijn eigen behoeften voldoen door zijn werkmethoden te optimaliseren
- in de organisatie en de interne werking : toepassing van procedures, duidelijkheid van de organisatie, bewustmaking van het personeel
- bij de productie van producten : de producten moeten gedurende hun hele levenscyclus nauwkeurig traceerbaar zijn, dankzij de vaststelling van strikte procedures die voortdurend worden herzien in een proces van voortdurende verbetering
- in de relaties met de leveranciers : aankoop van kwaliteitsproducten, selectie van leveranciers met dezelfde verbeteringsdoelstellingen
Elk jaar wordt de fabriek onderworpen aan een gedetailleerde audit door een externe organisatie, die erop toeziet dat Novoceram zich inzet om zijn procedures te ontwikkelen in de richting van steeds grotere efficiëntie.